- پشتیبانی شبکه
 
services-1-
 
تاپ سرویس علاوه بر اجرای اولیه و پشتیبانی از شبکه ، پشتیبانی شبکه های اجرا شده توسط سایر شرکت‌ها را نیز بر عهده می‌گیرد. نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به صورت حضوری از طریق اعزام کارشناس به محل ، راهنمایی و مشاوره و رفع مشکلات بصورت تلفنی و یا از طریق نرم افزارهای ریموت مانند Team viewer و یا Radmin یا دیگر نرم افزارها می‌باشد.
 
خدمات اجرایی مربوط به پشتیبانی شبکه بصورت کلی شامل موارد ذیل می باشد:
 
  • بررسی های فیزیکی شبکه موجود از لحاظ نوع ارتباط (کابلی یا بی سیم) و صحت راهکار ارتباطی موجود، بررسی تجهیزات روتر مانند سویچها و اکسس پوینتها چه به لحاظ سخت افزاری و اتصالات و چه به لحاظ کانفیگ ، بررسی تعداد و نوع سرورها، تعداد کلاینتها و سایر نودهای متصل به شبکه مانند سیستمهای حضوروغیاب و پرینترهای تحت شبکه و سیستمهای ضبط مکالمات تلفنی و ...، نوع سرورها، نوع تجهیزات در حال استفاده
  • کنترل عملکرد صحیح سرورها از لحاظ سخت افزاری، تست قطعات و PM کردن سرورها
  • بررسی وضعیت Raid بندی هاردهای بر روی سرور و مناسب بودن نوع Raid بندی و رفع نواقص مربوط به آن
  • بازبینی سرویس های نصب شده روی سرورها
  • بررسی عملکرد فایروالها و نحوه ارتباط سرورها و کلاینتها با اینترنت
  • مستند سازی سخت افزاری سرورها و کلاینتها و سیار تجهیزات متصل به شبکه
  • تهیه نقشه از شبکه موجود و جانمایی المانهای شبکه
  • بررسی سرور دامین کنترل و اکتیو دایرکتوری ، رفع ایرادات مربوط به آن و در صورت نبودن نصب و راه اندازی سرور دامین کنترل و تنظیمات مربوط به اکتیو دایرکتوری و پالسی ها
  • بررسی استاندارد بودن اتاق سرور(محل استقرار سرورها) و چینش صحیح فیزیکی تجهیزات اتاق سرور مانند سرورها و سویچها
  • بررسی میزان استفاده از مجازی سازی در سرورها و نحوه نصب ویندوزهای مجازی کنار یکدیگر
  • بررسی وضعیت امنیت اطلاعات موجود در شبکه به لحاظ سطوح دسترسی به فایلها ، وجود فایل سرور، وضعیت بانکهای اطلاعاتی و ... و وضعیت پشتیبان گیری موثر از اطلاعات
  • کنترل تنظیمات مربوط به سیاست گذاری در شبکه، رفع ایرادات مربوط به سیاست گذاری شبکه و درج پالیسی های لازم
  • نصب ویندوز سرور جدید در صورت لزوم
  • نصب و راه اندازی سرویس های WSUS جهت دریافت کنترل شده آپدیت از مایکروسافت و انتشار آن روی ویندوزها و صرفه جویی در ترافیک اینترنت
  • نصب و راه اندازی سرویس WDS جهت نصب ویندوز روی کلاینتها به همراه کلیه نرم افزارها و تنظیمات
  • نصب و راه اندازی نرم افزار آنتی ویروس مناسب شبکه به همراه امکان سیاست گذاری و کنترل دسترسی اینترنت و یو اس بی و DVD درایو و ....
  • نصب و راه اندازی راه کار مناسب جهت مدیریت و تهیه پشتیبان از کلیه قسمت های شبکه شامل فایل سرور، ایمیل سرور، دیتابیس ها
  • بررسی دیتابیس های نرم افزارهای مالی و اداری، اتوماسیون، CRM، نرم افزارهای ورود و خروج و کلیه نرم افزارهایی که دارای دیتابیس می باشند. نحوه قرارگیری دیتابیسها، محل قرارگیری، نحوه نامدهی، بررسی بودن پشتیبان گیر روزانه، محل قرارگیری فایلهای پشتیبان
  • بازدید دوره ای کارشناسان شرکت از وضعیت سرورها، وضعیت پشتیبان گیری، وضعیت آپدیت گیری آنتی ویروس، آپدیت گیری WSUS، لاگ های مربوط به فایل سرور